CRISPR Therapeutics, Intellia Therapeutics, Caribou Biosciences en ERS Genomics geven update over interferentieprocedure bij Amerikaans octrooibureau

BASEL, Zwitserland & CAMBRIDGE, Mass. & BERKELEY, Calif. & DUBLIN--()--CRISPR Therapeutics (NASDAQ:CRSP), Intellia Therapeutics, Inc. (NASDAQ:NTLA), Caribou Biosciences, Inc. en ERS Genomics Limited geven een update over het oordeel van de Patent Trial & Appeal Board (PTAB) het Amerikaans octrooibureau (USPTO) over de moties die enerzijds zijn ingediend door de University of California, de Universität Wien en dr. Emmanuelle Charpentier (collectieve naam: UC) en anderzijds door het Broad Institute, Harvard University en het Massachusetts Institute of Technology (collectieve naam: Broad) zijn ingediend met betrekking tot het interferentieproces over de genoomediting-technologie CRISPR/Cas9. De PTAB heeft een einde gemaakt aan het huidige oordeel dat de claims van de twee partijen ‘patent-technisch’ van elkaar verschillen omdat de claim van UC breder is en niet uitsluitend betrekking heeft op eukaryotische cellen, terwijl de claims van Broad louter over eukaryotische cellen gingen. Als gevolg van dit oordeel is de bredere casus van UC, die voorheen toekenbaar werd geacht met uitsluitsel van de interferentie, vanaf nu ontheven van de interferentie, waardoor UC zijn procedure voor mogelijke patentuitgifte mag voortzetten. Wanneer deze worden toegekend, blijft het mogelijk een nieuwe interferentieprocedure te starten met betrekking tot eukaryote-claims die momenteel worden behandeld in een aparte patentaanvraag van UC. In een ander scenario zou UC beroep kunnen aantekenen tegen het huidige oordeel, dat momenteel in overweging wordt genomen. In een parallelle zaak heeft het octrooibureau van het Verenigd Koninkrijk (UK IPO) UC patenten toegekend aan fundamentele CRISPR/Cas9-technologie voor genoomediting van niet-cellulaire én cellulaire settings.

CRISPR CONTACTS
W2O Group for CRISPR