25 Mexicaanse ziekenhuizen beloven actie tegen vermijdbare overlijdensgevallen

IRVINE, Calif.--()--Dr. Javier Dávila Torres heeft samen met 11 vertegenwoordigers uit Mexico aangekondigd dat 25 ziekenhuizen hebben beloofd processen te implementeren die vermijdbare overlijdensgevallen onder patiënten uitbannen. Ze ondertekenden die toezeggingen op de World Patient Safety, Science & Technology Summit van de Patient Safety Movement Foundation (PSMF). Daarnaast zijn de Mexicaanse Academie voor Chirurgen, Federatie van Anesthesisten en de Zorgkwaliteitsprofessionals van West-Mexico, Guadalajara en Jalisco als ‘Committed Partners’ toegetreden tot de stichting.

Met hun toezegging verplichten de ziekenhuizen zich processen in te voeren die vermijdbare overlijdensgevallen in ziekenhuizen tegengaan, zoals de Actionable Patient Safety Solutions (APSS). Momenteel zijn er dertien eenvoudige veiligheidsmaatregelen beschikbaar als downloads. De toezeggingen zijn te zien op http://patientsafetymovement.org/challenges-solutions/commitments-pledges/.

Patient Safety Movement Foundation
Irene Paigah