Fins telecombedrijf DNA voert als eerste bedrijf in Finland grootouderverlof in

HELSINKI--()--Werknemers van het Finse telecombedrijf DNA die net een kleinkind hebben gekregen, hebben recht op een week betaald grootouderverlof. Met dit verlof wil het bedrijf de werkvloer ook voor mensen in een latere carrièrefase familievriendelijker maken.

DNA neemt deel aan het proefproject Family-Friendly Workplace van Väestöliitto, de Federatie voor Families van Finland. Doel van het project is een familievriendelijke sfeer en werkwijze op de werkplek te stimuleren.

“De mogelijkheid een balans tussen werk en privé te vinden is een van de belangrijkste factoren voor het welzijn van onze werknemers. We doen mee aan dit project omdat we een van de beste werkplekken van Finland willen zijn. We denken dat we het eerste bedrijf in Finland zijn dat werknemers betaald grootouderverlof geeft”, zei Marko Rissanen, senior vicepresident human resources van DNA.

DNA Corporate Communications
tel. +358 44 044 8000
communications@dna.fi
Hanna Haapakoski, Sustainability Manager
tel. +358 44 044 5206
hanna.haapakoski@dna.fi

Release Summary

The employees of Finnish telecommunications company DNA who become grandparents are entitled to one week’s paid grandparental leave.

DNA Corporate Communications
tel. +358 44 044 8000