John “Jay” Nichols stapt terug als ceo van AXIS Re; Jan Ekberg benoemd tot interim-hoofd herverzekeringen

PEMBROKE, Bermuda & ZURICH--()--AXIS Capital Holdings Limited (“AXIS Capital”) (NYSE:AXS) heeft vandaag bekendgemaakt dat John “Jay” Nichols zijn functie van ceo van AXIS Re heeft neergelegd. Nichols is met het bedrijf overeengekomen een overgangsfunctie te bekleden tot 31 maart. Het bedrijf heeft Jan Ekberg benoemd tot interim-ceo van AXIS Re. Ekberg werkt sinds 2004 bij het bedrijf en is momenteel president en hoofd assurantiën van AXIS Re Europe. Hij rapporteert direct aan de president en ceo van AXIS Capital, Albert Benchimol.

Namens AXIS bedanken we Jay voor alles wat hij heeft gedaan voor ons bedrijf. Toen Jay bij AXIS aantrad, begonnen we met een plan om onze herverzekeringstak te versterken en onze fondsen voor risicofinanciering te verbreden met kwalitatief hoogstaande samenwerkingen”, zei Benchimol. “In de afgelopen vijf jaar hebben we grote vooruitgang geboekt en AXIS Re is op dit moment een internationaal toonaangevende herverzekeraar die in een goede positie verkeert met oog op een structurele verschuiving in de herverzekeringssector. We hebben van AXIS een strategische partner voor externe financiers gemaakt. Nu deze solide basis is gelegd, heeft Jay besloten te vertrekken en nieuwe uitdagingen aan te gaan. We hebben grote waardering voor Jays leiderschap en wensen hem het allerbeste toe.”

AXIS Capital Holdings Limited
Investors: