TransEnterix kondigt eerste operatie met Senhance™ Robotic Surgical System in Frankrijk aan

RESEARCH TRIANGLE PARK, N.C.--()--TransEnterix, Inc. (NYSE MKT: TRXC), een medisch bedrijf met een pioniersrol in robotica voor minimaal-invasieve operaties, is met succes begonnen aan de klinische inzet van zijn Senhance Robotical Surgical System in Frankrijk. Dat heeft het bedrijf vandaag bekendgemaakt. De inzet van het roboticasysteem is onderdeel van TransEnterix’ Clinical Leadership Program.

Hoogleraar Celine Chauleur, gynaecologisch oncoloog van het CHU Saint-Ètienne, was de eerst chirurg in Frankrijk die het Senhance-systeem gebruikte. De eerste operatie, een hysterectomie tegen baarmoederkanker met een pelviene lymfadenectomie, is uitgevoerd op 7 februari 2017. De operatie was geslaagd en de patiënt mocht binnen 24 uur het ziekenhuis verlaten.

For TransEnterix, Inc.
Investor Contact: