NICE beveelt in richtlijn HeartFlow FFRct Analysis aan voor diagnose bij pijn in de borst

LONDEN--()--NICE (the National Institute for Health and Care Excellence) heeft vandaag een richtlijn gepubliceerd voor het gebruik van HeartFlow® FFRct Analysis als middel waarmee men de oorzaak van pijn in de borst bepaalt. De door HeartFlow, Inc. ontwikkelde HeartFlow FFRct Analysis is de eerste niet-invasieve technologie die laat zien hoe ver ischemische hartklachten reiken en wat de impact van de ziekte is op de bloedtoevoer naar het hart. Artsen kunnen daardoor een geschikte behandelmethode kiezen.

NICE beveelt HeartFlow FFRct Analysis voor patiënten met een stabiele pijn op de borst. Het instituut kwam op basis van het bewijs tot de conclusie dat de technologie veilig is, diagnostisch zeer accuraat is en invasieve angiografie in de kransslagader kan vermijden. De commissie concludeerde ook dat de HeartFlow FFRct Analysis de Britse NHS per patiënt 214 pond bespaart in vergelijking met andere tests, omdat het onnodige tests en behandelingen beperkt.

Medeuronet (UK) Ltd
Claudia Orrell, 07968537714