Yamaha Motor voert zeer winstgevende bedrijfsstructuur in

IWATA, Japan--()--Yamaha Motor Co., Ltd. (TOKYO:7272) (ISIN:JP3942800008) heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn winst in het boekjaar 2016 met 5,2 procent is gestegen. In totaal boekte het bedrijf een winst van 63,2 miljard yen, dankzij zijn uitbreiding in opkomende markten en een grotere winstgevendheid in verschillende bedrijfssectoren. De netto-omzet daalde met 7,9 procent, naar 1.502,8 miljard yen. De operationele winst daalde met 18,5 procent tot 102, 1 miljard yen.

Het bedrijfsonderdeel voor motorfietsen presteerde qua verkoop en operationele winst sterk in opkomende markten als India, Vietnam en de Filipijnen. Dat is te danken aan de toegenomen verkoop van hoger geprijsde producten en kostenbesparingen. Wereldwijd daalde de omzet als gevolg van internationale wisselkoersen. In ontwikkelde markten boekte Yamaha Motor vooruitgang met projecten om zijn boedel te verkleinen, de financiële positie te versterken en structurele hervormingen uit te voeren.

Yamaha Motor Co., Ltd.
Kenji Otsuki, +81-3-5220-7211