Nexperia wordt dynamische nieuwe speler in elektronische componenten, logische poorten en MOSFETs

NIJMEGEN, Nederland--()--Nexperia, de voormalige divisie van NXP voor standaardproducten, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn lancering als aparte entiteit formeel is voltooid. Nexperia voert haar hoofdkantoor in Nijmegen en wordt gesteund door een investeerdersconsortium dat bestaat uit Beijing Jianguang Asset Management Co. Ltd en Wise Road Capital Ltd. Het bedrijf is een autonome leider in elektronische componenten, logische poorten en MOSFETs en behoudt naast zijn belangrijkste werknemers ook alle expertise en productiemiddelen van de voormalige NXP-divisie. Tegelijkertijd richt Nexperia zich met nieuwe focus en toewijding op deze productcategorieën.

Nexperia, dat jaarlijks zo’n 85 miljard componenten zal produceren en in 2016 een omzet van meer dan 1,1 miljard dollar behaalde, werpt zich op drie belangrijke trends: beveiliging en filtering, elektriciteitsbesparing en miniaturisering.

For press information, please contact:
Nexperia
Petra Beekmans
Head of Communications & Branding
Phone: +31 6 137 111 41
Email: petra.beekmans@nexperia.com
Agency: BWW Communications
Nick Foot
Director
+44-1491-636393
Nick.foot@bwwcomms.com

For press information, please contact: