Decanen van Global Networks: Mondiaal onderwijs in bedrijfskunde is beste tegengif tegen economisch nationalisme

NEW HAVEN, Conn.--()--The Global Network for Advanced Management viert in april zijn vijfjarig jubileum. De organisatie bestaat uit 29 toonaangevende opleidingsinstituten in bedrijfskunde die door samenwerking en engagement een stimulans willen zijn voor innovatie en waardecreatie. De principes waarop dit netwerk steunt, zijn op dit moment belangrijker dan ooit.

De wereld beleeft momenteel een periode van groeiend populisme, economisch nationalisme en anti-mondialiseringsretoriek. Ondanks dit sentiment zien we dat de wereldeconomie onderling sterker verbonden is dan ooit tevoren. Bedrijven opereren in toenemende mate op mondiaal niveau, waardoor ideeën, producten, kapitaal en personeel over de landsgrenzen overgaan. Tegelijkertijd zijn grote problemen – of het nou om klimaatverandering, financiële stabiliteit en de strijd tegen ernstige ziekten gaat – mondiaal van aard en kunnen ze niet worden opgelost zonder de private sector. Het bedrijfsleven kan niet tegemoetkomen aan al zijn stakeholders als grenzen voor op slot gaan, of wanneer bepaalde groepen worden tegengehouden wegens hun afkomst of geloof. Blijvende mondiale betrokkenheid en uitwisseling zijn van levensbelang.

Vandaag hebben alle scholen van het Global Network toegezegd:

• inzicht te verkrijgen in de uitdagingen waar markteconomieën voor staan door het veranderd politiek sentiment;
  • onze verantwoordelijkheid te nemen en studenten op te leiden tot bestuurders met hoogstaande principes, zodat ze waarde creëren en kansen hebben;
  • onze studenten, faculteit, alumni en kennispartners te steunen in hun recht op vrije deelname aan onze programma’s en ons werk; en
  • ons in te zetten voor de positieve invloed die mondiale uitwisselingen in onderwijs en het bedrijfsleven hebben op de maatschappij.

Media:
On behalf of Global Network for Advanced Management