Panasonic en United Microelectronics Corporation akkoord over massaproductie nieuw type ReRAM

OSAKA, Japan--()--Panasonic Semiconductor Solutions Co., Ltd. (PSCS, hoofdkantoor in Nagaokakyo in prefectuur Kyoto; topman: Kazuhiro Koyama ) en United Microelectronics Corporation (UMC, hoofdkantoor Hsinchu, Taiwan, ceo: Po Wen Yen) zijn akkoord over een samenwerking op vlak van de grootschalige productie van een nieuw type ReRAM van 40 nanometer.

ReRAM, dat net zoals flashgeheugen veel wordt gebruikt, is een type niet-vluchtig geheugen. Het apparaat heeft een eenvoudige structuur, is razendsnel in verwerking en verbruikt weinig energie. PSCS begon in 2013 met de massaproductie van ReRAM van 180 nanometer. Momenteel levert het de MN101LR-serie van minicomputers van 8 bit die zijn bedoeld voor energiezuinige toepassingen, zoals in draagbare medische apparatuur.

Media Contact:
Panasonic Corporation