Illumina introduceert VeriSeq™ Analysis Software (48 stalen), geoptimaliseerde data-analyse voor niet-invasieve prenatale tests

SAN DIEGO--()--Illumina, Inc. (NASDAQ: ILMN) heeft vandaag bekendgemaakt dat het aan de richtlijn IVD voldoet en een CE-markering heeft gekregen voor een uitgebreide versie van VeriSeq™ NIPT Analysis Software, voor klinische laboratoria in de Europese Unie. De geüpdatete versie van VeriSeq™ NIPT Analysis Software werkt met een innovatieve methode voor de verwerking van stalen en is ontwikkeld voor grotere partijen van 48 stalen, versus de huidige hoeveelheid van 16 stalen. Zodoende is opschalen mogelijk, om in de toekomst te voldoen aan de vraag op de groeimarkt van niet-invasieve, prenatale tests. Dankzij dit nieuwe product beschikken klinische laboratoria in de Europese Unie over snelle en betrouwbare software voor de analyse van sequencing voor NIPT.

De CE-markering houdt in dat de analysesoftware voldoet aan de kwaliteitseisen die de Europese richtlijn voor diagnostiek in vitro (98/79/EC) stelt. De markering verzekert dat de software is gemaakt om de strikte veiligheids- en gezondheidscriteria van de EU te halen. De nieuwe software introduceert een methode met aan elkaar gekoppelde uiteindes van een sequentie.

Illumina, Inc.
Investors: