TIM Brasil bevestigt installatie LTE-backhaulnetwerk door SIAE MICROELETTRONICA

MILAAN--()--TIM Brasil, een toonaangevende exploitant van mobiele netwerken in Brazilië, gunt SIAE MICROELETTRONICA de levering van een nieuw microgolfradionetwerk voor mobiele backhaul. Deze implementatie maakt deel uit de nieuwe upgrade van het LTE-netwerk van TIM, gericht op een uitbreiding van het bereik in termen van terrein en mensen. De kaderovereenkomst die de twee bedrijven hebben ondertekend, behelst de levering van producten en dienstverlening gedurende een periode van drie (3) jaar.

TIM wil zijn bestaande mobiele netwerk uitbreiden door er nieuwe toegangspunten voor LTE aan toe te voegen, ten gunste van een groter bereik en ruimere capaciteiten voor de dienstverlening naar zijn klanten toe. Om de nieuwe locaties te verbinden met de bestaande infrastructuur voor draadloze netwerken, koos TIM voor microgolfradio met zeer ruime capaciteit. Dat levert multi-gigabit-verbindingen en de vereiste flexibiliteit voor stedelijke gebieden op.

SIAE MICROELETTRONICA
Fabio Gavioli