Weathernews Inc. koopt Metnext en betreedt markt voor milieugerelateerde weeradviezen

CHIBA, Japan--()--Weathernews Inc. (Chiba, Japan; Chihito Kusabiraki/ceo; “Weathernews”) (TOKYO:4825) maakt bekend dat het de aankoop van alle aandelen van Mextnet SA (Parijs, Frankrijk; Patrice Massat/ ceo; “Metnext”) heeft afgerond. Het bedrijf is vandaag een volledige dochteronderneming van Weathernews geworden. Metnext is in Europa toonaangevend in weergerelateerde analytische diensten en beleidstools, die bedrijven helpen bij het aansturen van hun activiteiten voor de beste omgang met klimaatverandering. Na de overname delen de bedrijven hun kennis over dienstverlening en infrastructuur. Ze combineren hun technologie en expertise om nieuwe diensten te ontwikkelen ten behoeve van klanten in Azië, Europa en andere regio’s in de wereld.

Weathernews Inc.
Sumire Inoue, +81-43-274-5504