Westinghouse plaatst eerste stoomgenerator voor Reactor 2 van V.C. Summer

JENKINSVILLE, S.C.--()--Westinghouse Electric Company heeft vandaag bekendgemaakt een belangrijke mijlpaal voor de AP1000-kerncentrale V.C. Summer te hebben bereikt. Het bedrijf plaatste de eerste stoomgenerator voor Reactor 2. De stoomgenerator, inclusief de integrale omkadering van de reactorkoelpompen, weegt meer dan 600 metrische ton, is ongeveer 24 meter lang en heeft een diameter van zes meter. Het onderdeel is op 10 januari geplaatst op het kerneiland van Reactor 2.

De stoomgenerator is het op één na grootste stoomdistributiesysteem dat in Reactor 2 van V.C. Summer wordt geïnstalleerd, nadat eind augustus het reactorvat is geplaatst”, zei Jeff Benjamin, senior vicepresident van Westinghouse en verantwoordelijk voor nieuwe kerncentrales en grote projecten. “Nu we dit hebben bereikt, staat de weg open voor het aanleggen van pijpleidingen voor reactorkoelvloeistof.”

Westinghouse Electric Company
Sarah Cassella