Dinadack.com ser positivt tillbaka på 2016 och satsar på vidare utbyggnad av B2B-tjänsterna år 2017

• Dinadack.com ser tillbaka på ett framgångsrikt år 2016 med en mängd nya butiksfunktioner, kampanjer, utbyggt sortiment och kontinuerlig förstärkning av strategin med B2B-tjänster.
  • Även 2017 kommer Dinadack.com att fortsätta inriktningen mot en kundorienterad distributionspartner – framför allt också i form av självständiga verkstäder och däckdistributörer. Likaså kommer vi att bygga ut B2B-tjänsterna och utöka sortimentet ännu mer.

HANNOVER, Tyskland--()--Dinadack.com drar positiva slutsatser ur de kampanjer, åtgärder och aktiviteter som genomförts under år 2016. Andreas Faulstich, chef för B2B på Delticom, sammanfattar: “Under det gångna året har vi tagit många viktiga steg med vår strategi med utvidgade B2B-tjänster, baserade på partnerskap. Med de Delticom B2B-tjänster som vi presenterade under våren vill vi framför allt göra det möjligt för främst oberoende verkstäder och försäljare att få del av den växande e-handeln och utvidga sin affärsverksamhet.” Dinadack.com presenterade B2B-tjänsterna på DÄCK-mässan i Essen i slutet av maj. Webbplattformen för monteringspartner Deltipartners.com erbjuder sedan start sina partner central åtkomst till servicemoduler, administrationsfunktioner samt statistik över omdömen.

Förutom att förstärka B2B:s serviceutbud optimerades användarvänligheten på Dinadack.com. Införandet av nya funktioner underlättar sedan hösten 2016 sökandet efter passande däck. Publiceringen av kundomdömen på produktsidorna på plattformen för däcktest Dacktest.com underlättar nu ännu mer för försäljarna när det gäller att ge råd åt slutkunder.

Dessutom har sortimentet utvidgats med nya märken så att man nu sedan 2016 enkelt och säkert kan hitta kompletta hjul också med passande TPMS, däcktrycksövervakning (Tire Pressure Monitoring System). Sensorerna är då redan färdigmonterade och – om så krävs – exakt programmerade för just ditt fordon.

Inför 2017 kommer Dinadack.com att ytterligare förbättra användarupplevelsen och tjänsterna och också ytterligare utvidga sortimentet. “Under 2016 har mycket hänt på väg mot en förstärkt relation till våra kunder, en relation byggd på partnerskap. Vi är också övertygade om att vi binder ihop däckhandelns online- och offlinevärld på det här sättet, gynnsamt för båda parter. Därför kommer vi 2017 att arbeta vidare med att ännu bättre möta kundens behov”, säger Thorsten Orbach, chef för detaljhandeln på Delticom B2B. “Vi kommer dessutom också att ytterligare utvidga produktportföljen. Och slutligen kommer det – till glädje för alla försäljare – att bli en mängd kampanjer under 2017, som vi kommer att erbjuda i samarbete med våra producenter.“

Om Dinadack.com

Dinadack.com är en exklusiv webbutik från Delticom AG, avsedd för verkstäder, distributörer, grossister och service-/monteringsstationer som tillhandahåller däck av alla typer liksom biltillbehör. Över 15 års kompetens när det gäller däckhandel på nätet gör att det professionella B2B-teamet på Dinadack.com kan erbjuda sina kunder ett utomordentligt omfattande sortiment av personbils- och motorcykeldäck. Här finner man märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för olika typer av lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar och tillbehör till personbilar, motorolja och batterier. Kunder till distributörer kan, förutom bra inköpsvillkor, dra nytta av tidssparande funktioner för däcksökning i nätbutiken, hög tillgänglighet, pålitlig leverans tack vare egna lager, enkel registrering och användning utan dolda kostnader – från första däcket.

Information om företaget: www.delti.com

Test av däck: www.dacktest.com