Nieuw bestuur voor CellProthera

MULHOUSE, Frankrijk--()--CellProthera, aanbieder van geavanceerde celtherapieën voor herstel van door een infarct beschadigd hartspierweefsel, heeft wijzigingen in zijn bestuur aangebracht en Matthieu de Kalbermatten benoemd tot ceo. Hij is de opvolger van Jean-Claude Jelsch (momenteel voorzitter van de Raad van Toezicht) en leidt het biotechnologische bedrijf samen met bestuursvoorzitter Philippe Hénon.

De veranderingen in de directie van CellProthera zijn voornamelijk gericht op de bevordering van huidige en toekomstige klinische onderzoeken, een grotere internationale aanwezigheid en gegarandeerd succesvolle marketing van innovatieve therapie over de hele wereld.

Met zijn cv vol successen bij verschillende organisaties heeft Matthieu de Kalbermatten aangetoond over vaardigheden te beschikken die van strategisch belang zijn voor de ontwikkeling vna CellProthera. Hij heeft aantoonbaar gedetailleerde kennis van alle operationele vereisten aan interventionele cardiologie. Bovendien kent hij de wettelijke en commerciële eigenaardigheden van deze markt.

CellProthera
Paula Lee