Westinghouse bereikt mijlpalen bij bouw kerncentrale Vogtle AP1000®

WAYNESBORO, Ga.--()--Westinghouse Electric Company heeft vandaag bekendgemaakt twee mijlpalen te hebben bereikt in de bouw van de kerncentrale Vogtle. Het bedrijf plaatste het reactorvat van Reactor 3 en ce CA01-module van Reactor 4. Deze gedenkwaardige prestaties – binnen een tijdspanne van 48 uur bereikt – openen nieuw werkterrein op Vogtle, waar Westinghoudse twee reactoren van zijn type AP1000® oplevert.

“Met de plaatsing van het vat in Reactor 3 op 23 november gaan we nu over naar de nieuwe spannende fase van dit project – van civiel ingenieurschap stappen we over op de assemblage van het reactorsysteem”, zei Jeff Benjamin, senior vicepresident voor nieuwe centrales en grote projecten. “Daarnaast passen we opgedane kennis toe bij de bouw van Reactor 4.”

Westinghouse Electric Company
Courtney Boone, 412-374-2707