biosurfit krijgt CE-markering voor HbA1c-test op spinit® voor diagnose en controle diabetes

LISSABON, Portugal--()--Biosurfit SA (“biosurfit”), het bedrijf voor in-vitro diagnostiek, kondigt vandaag aan een CE-markering te hebben gekregen voor zijn HbA1c-test (Haemoglobin A1c). Dit is het derde product uit een reeks tests die mogelijk zijn met het medisch instrument spinit®.

De CE-markering voor het klinisch-chemische test betekent een nieuwe stap voorwaarts voor spinit® van biosurfit, het eerste diagnosemiddel voor hulpposten dat met één instrument alle drie belangrijke bloedtesten kan uitvoeren: hematologie, immunotests en klinische scheikunde. Spinit® kan ook zorgen voor kostenbesparingen voor artsen, die vanaf nu één enkel instrument kunnen gebruiken, in plaats van verschillende. Reeds verkrijgbare tests voor spinit® zijn CRP (c-reactive protein) en BC (blood count).

FTI Consulting (media relations)
Con Franklin
con.franklin@fticonsulting.com
biosurfit SA