Adar Capital voorziet selectievere investeringen met hogere rentes

AMSTERDAM--()--Het hedgefonds Adar Macro van Adar Capital Partners heeft tussen januari en oktober een rendement van 30 procent behaald, en een rendement van 57 procent sinds zijn lancering in augustus 2013. Adar Macro consolideert daarmee zijn positie al een van 's werelds winstgevendste fondsen.

Volgens de president van Adar Capital Partners, Diego Marynberg, is 'de huidige crisis van veel hedgefondsen in essentie het gevolg van hun jaren geleden aangegane posities in een markt die met te veel vreemd vermogen'overmatig investeerde tegen te lage rentes. "Tel daar een verwachte toename van de volatiliteit bij op, en u kunt concluderen dat veel hedgefondsen op de korte termijn zullen verdwijnen, omdat ze geen rendement kunnen garanderen of bestuursbonus van meer dan 20 procent kunnen verantwoorden."

Newsline
Miguel Ramos