ID Finance: waarde internationale investeringen in fintech in 2016 hoger dan 30 miljard dollar

BARCELONA, Spanje--()--Volgens het durfkapitaalfondsen ID Finance en zijn investeerder Emery Capital was het wereldwijde volume van investeringen in FinTech-bedrijven in 2015 circa 20 miljard dollar. In de eerste helft van 2016 werd er circa 13 miljard dollar in dit soort bedrijven geïnvesteerd. De twee bedrijven verwachten dat het totale volume van investeringen in 2016 boven de 30 miljard dollar zal uitkomen.

Boris Batin, directeur van de International FinTech Holding ID Finance, sprak over de ontwikkeling van de markt voor onlineleningen: "De projecten van ID Finance, de bedrijven MoneyMan en AmmoPay, zijn momenteel actief in Rusland, Spanje, Georgië, Kazachstan en Polen. Vier jaar lang heeft de Groep meer dan 650 duizend leningen gefinancierd met een waarde van meer dan 130 miljoen dollar. In 2016 zal de omzet van ID Finance niet minder dan 71,5 miljoen dollar bedragen. Volgens onze voorspellingen zal de omzet de komende twee jaar elk jaar meer dan verdubbelen.''

In 2017-2018 wil ID Finance zijn technologische voorsprong verder uitbouwen, innovatieve oplossingen introduceren, zijn productengamma overeen laten komen met leningen, leningstermijnen verlengen en de bedragen verhogen, in meer gebieden actief worden en nieuwe productmerken ontwikkelen, ook voor het MKB .

ID Finance
Dmitry Gorokh, +7-495-666-2125 ext.225