Ascom skal levere en integreret patient- og personsikringsløsning til BHR

GØTEBORG, Sverige--()--Ascom er blevet valgt som leverandør af et trådløst og fastfortrådet kommunikationssystem til patienter og personale på et nyrenoveret hospital i London.

”At blive valgt til at udvikle og implementere en løsning i et så udfordrende miljø er en blåstempling af vores kompetencer og troværdighed,” siger Paul Lawrence, som er direktør i Ascom England. ”Alene de fysiske rammer er en udfordring, da hospitalet består af adskillige bygninger fordelt på et stort område. Dertil kommer den tekniske udfordring. For at styrke sikkerheden for patienter og personale kombinerer vi vores unikke patientkaldesystem med et fastfortrådet personsikringssystem. Ud over nøjagtig lokalisering på rumniveau, har vi integreret RTLS (Real-Time Location Service) i de 750 trådløse Ascom i62 telefoner, hvilket løfter personalesikkerheden endnu et niveau.”

Løsningen til det nye hospital er udviklet i tæt samarbejde med Kier Construction.

”Vi har haft et tæt samarbejde med Kier Major Projects og West London Mental Health NHS Trust, som er den offentlige instans, der har ansvar for projektet,” tilføjer Lawrence. ”Det blev fx tydeligt, da vi sammen undersøgte de langsigtede behov, at hospitalet har brug for en langt mere avanceret løsning end blot paging, som normalt implementeres.”

Løsningen til BHR består af 750 trådløse Ascom i62 Protector telefoner, et patientkaldesystem og et personsikringssystem, som omfatter alle bygninger på det nye hospital. Alle aktive alarmer integreres i et centralt sikkerhedsadministrationssystem fra Cortech. Den samlede løsning fra Ascom bliver understøttet og integreret ved hjælp af 21 Ascom Unite Connectivity Manager servere.

”Hver eneste løsning og system, vi installerer, har kritisk betydning,” siger Lawrence. ”Men jeg tror ikke, jeg overdriver, når jeg siger, at dette projekt er i sin egen kategori. Systemet har kritisk betydning for både personalets og patienternes sikkerhed. Det har også afgørende betydning for omgivelsernes tryghed og sikkerhed. I Ascom er vi stolte af at være en del af dette projekt.”

Om Ascom

Ascom er en global leverandør af løsninger med fokus på ICT og mobile workflowløsninger i sundhedssektoren. Det er Ascoms vision at lukke hullerne i den digitale information med henblik på at skabe det bedste beslutningsgrundlag - når som helst og hvor som helst. Ascom ønsker at levere forretningskritiske realtidsløsninger til stærkt mobile, ad-hoc og tidsfølsomme miljøer. Virksomhedens unikke produkt- og løsningsportefølje og softwarearkitektur gør det muligt at integrere mobile enheder og skabe løsninger, der giver smidige, effektive workflows i både sundhedssektoren, industri-, sikkerheds- og detailsektoren.

Ascoms hovedsæde ligger i Baar i Schweiz. Virksomheden har datterselskaber i 15 lande og beskæftiger ca. 1.300 medarbejdere verden over. Ascom (ASCN) er noteret på SIX Swiss Exchange i Zürich. Find flere oplysninger om Ascom på www.ascom.dk.

Ascom UK
Mike Pawezowski