Ascom toimittaa integroidun hoitajakutsu- ja henkilöturvajärjestelmän uudelleenrakennettavaan Broadmooren psykiatriseen sairaalaan Iso-Britanniassa

GÖTEBORG, Ruotsi--()--Maailman johtava terveydenhuollon toimintakriittisten ratkaisujen toimittaja Ascom on valittu langattomassa ja kiinteässä verkossa toimivan räätälöidyn henkilöstö- ja potilasviestintäjärjestelmän toimittajaksi Broadmooren psykiatrisen sairaalan uudelleenrakennushankkeeseen.

”Se, että meidät valittiin suunnittelemaan ja asentamaan ratkaisu näin vaativaan käyttöympäristöön, on osoitus asiantuntijuudestamme ja uskottavuudestamme”, Ascom UK:n toimitusjohtaja Paul Lawrence sanoo. ”Fyysinen ympäristö on jo sinällään vaativa, koska se koostuu lukuisista rakennuksista laajalla alueella. Haaste on myös tekninen. Jotta voisimme taata potilaiden ja henkilöstön turvallisuuden, päädyimme yhdistämään ainutlaatuisen hoitajakutsujärjestelmämme kiinteästi asennettuun henkilöturvaratkaisuumme. Huoneen tarkkuudella tapahtuvan paikantamisen lisäksi henkilöstön turvallisuutta parantaa myös RTLS-tekniikka [Real-Time Location Service], joka sisältyy ratkaisun 750:een langattomaan Ascom i62 Protector -puhelimeen.

Uuteen sairaalaan asennettava ratkaisu on kehitetty läheisessä yhteistyössä Kier Constructionin kanssa.

”Työskentelimme tiiviisti Kier Major Projectsin ja West London Mental Health NHS Trustin kanssa, joka on hankkeesta vastaava julkinen taho”, Lawrence selittää. ”Kartoittaessamme yhdessä sairaalan uudelleenrakennushankkeen pitkän aikavälin tarpeita havaitsimme, että laitokseen tarvittaisiin paljon edistyksellisempi ratkaisu kuin se, jonka olisimme perinteisesti asentaneet hakulaitteiden käyttöä varten.”

Ratkaisu koostuu 750 langattomasta Ascom i62 Protector -puhelimesta ja ainutlaatuisesta hoitajakutsu- ja henkilöturvajärjestelmästä, joka toimii kaikissa uusissa sairaalarakennuksissa. Aktiiviset hälytykset on integroitu Cortechin keskitettyyn hallintajärjestelmään. Ascomin kokonaisratkaisua tukevat lisäksi 21 Ascom Unite Connectivity Manager -palvelinta.

”Jokainen asentamamme ratkaisu ja järjestelmä on toimintakriittinen”, Lawrence toteaa. ”Minusta ei kuitenkaan ole liioiteltua sanoa, että se on erityisen totta tämän hankkeen kohdalla. Kyse on paitsi henkilöstön ja potilaiden, myös lähialueiden asukkaiden turvallisuuden ja mielenrauhan takaamisesta. Olemme Ascomilla ylpeitä siitä, että saamme olla mukana tässä hankkeessa.”

Tietoa Ascomista

Ascom on mobiilien työnkulku- ja ICT-ratkaisujen globaali toimittaja, joka keskittyy erityisesti terveydenhuoltoon. Ascomin visiona on parantaa digitaalisen tiedonvälityksen kulkua ja mahdollistaa parhaiden päätösten tekeminen missä ja milloin tahansa. Ascomin missiona on tarjota toimintakriittisiä ja reaaliaikaisia ratkaisuja liikkuviin ja nopeita reaktioita edellyttäviin käyttöympäristöihin. Ainutlaatuisen tuote- ja ratkaisuportfolionsa sekä ohjelmistoarkkitehtuurinsa ansiosta Ascomin luomat integrointi- ja mobilisointiratkaisut tarjoavat nopeita, kokonaisvaltaisia ja tehokkaita työnkulkuja terveydenhuoltoon, teollisuuteen, vartiointipalveluihin ja kaupan alalle.

Ascomin pääkonttori sijaitsee Baarissa, Sveitsissä. Yrityksellä on tytäryhtiöitä 15 maassa ja se työllistää noin 1300 henkilöä ympäri maailmaa. Ascom (ASCN) on listattu Sveitsin pörssiin.

Ascom UK
Mike Pawezowski