Nieuw rapport GSMA wijst op toename mobiele breedband en smartphones in Midden-Oosten en Noord-Afrika

DUBAI, Verenigde Arabische Emiraten--()--Mobielbreedbandnetwerken zijn in 2020 goed voor 61 procent van alle aansluitingen van een mobiele telefoon in het Midden-Oosten en Noord-Afrika – 41 procent meer dan op dit moment. Dat blijkt uit een nieuw rapport van de GSMA, dat vandaag is gepubliceerd op GSMA Mobile 360 Series – Middle East in Dubai. Het nieuwe onderzoek ‘The Mobile Economy – Middle East and North Africa 2016’ beschrijft de 339 miljoen unieke mobiele klanten (tweede kwartaal 2016) in de 25 markten in de regio. Dit aantal is in 2020 naar verwachting gestegen naar 385 miljoen. Het aantal smartphone-aansluitingen is bovendien meer dan verdubbeld in de afgelopen drie jaar, tot 263 miljoen in het tweede kwartaal van 2016. Daarmee zijn smartphones goed voor 42 procent van alle mobiele-telefoonaansluitingen. Het aantal smartphones bedraagt in 2020 naar verwachting 467 miljoen. De beschikbaarheid van mobielbreedbandnetwerken heeft het gebruik van smartphones doen toenemen, draagt bij aan het dichten van de digitale kloof en opent de deur voor vernieuwende mobiele diensten.

GSMA
Media Contacts: