Viventor: een LendIt en 6 miljoen later

LONDEN--()--Viventor, een platform voor peer-to-peer-leningen, zag in zijn eerste jaar het volume van de investeringen via zijn handelsplaats maandelijks met gemiddeld 60 procent toenemen. Het bedrijf lanceerde de alfaversie van zijn leningenmarktplaats in oktober 2015 op LendIt in Londen, de grootste Europese bijeenkomst voor kredietverschaffers. Dit jaar keert Viventor terug naar het evenement met een verhaal vol lessen, snelle aanpassingen en een verbeterd, volwaardig product dat de Europese top van snelst groeiende peer-to-peer-platforms met rasse schreden nadert.

De ontwikkeling van Viventor en de daaropvolgende snelle uitbreiding werd geruggensteund door zijn samenwerking met private-equityfonds Finstar Financial Group,. Finstar hanteert een waardverhogende investeringsstrategie die bestaat uit de introductie van internationaal geslaagde werkwijzes voor innovatie en marketing binnen zijn bedrijven. Finstar heeft een sterk cv in financiƫle technologie en financiƫle dienstverlening en werkte met succes samen met snelgroeiende kredietverschaffers in Europa.

Viventor
Toms Niparts