Verklaring van Rimini Street over Oracle v. Rimini Street

LAS VEGAS--()--Rimini Street, Inc., een toonaangevende onafhankelijke verlener van ondersteunende diensten voor Business SuiteBusinessObjects en HANA Database van SAP SE en SiebelPeopleSoftJD EdwardsE-Business SuiteOracle DatabaseOracle MiddlewareHyperionOracle RetailOracle Agile PLM en Oracle ATG Web Commerce van Oracle Corporation, heeft vandaag de volgende verklaring over de rechtszaak Oracle v. Rimini Street gepubliceerd.

Samenvatting van de rechtszaak en het hoger beroep

In januari 2010 klaagde Oracle Rimini Street aan, onder meer wegens inbreuk op auteursrechten van Oracle bij het aanbieden van ondersteuning voor de Oracle-software PeopleSoft, JD Edwards en Siebel. Rimini Street paste zijn handelswijze in juli 2014 aan, waarmee het voldeed aan een uitspraak van de rechter. Het proces begon in september 2015 en de jury sprak in oktober 2015 haar vonnis uit. Ze kende Oracle 50 miljoen dollar toe wegens ‘onschuldige’ auteursrechtenschendingen en overtredingen van bepaalde wetten over toegang tot computers. (Oracle eiste een schadevergoeding van meer dan 250 miljoen dollar). De rechtbank heeft nu een nieuw vonnis uitgevaardigd over alle beroepen na deze rechtszaak en Oracle circa 74 miljoen dollar toegekend en Rimini Street verordonneerd zich niet meer schuldig te maken aan handelswijzes die in het verleden onwettig zijn verklaard.

Rimini Street, Inc.
Michelle McGlocklin, +1 925-523-8414