Stort sykehus i Nederland velger kommunikasjonsløsning fra Ascom

GOTEBORG, Sweden--()--Medisch Spectrum Twente (MST), som er et nytt sykehus med 670 sengeplasser i den nederlandske byen Enschede, har valgt Ascom Unite som kommunikasjonsplattform. Ascom Unite-løsningen integrerer og styrer sentralt en lang rekke av sykehusets viktige informasjons- og kommunikasjonssystemer, som pasientsignal og kritiske alarmer.

Mulighetene for integrasjon og sentralisert administrasjon var viktige faktorer i MSTs valg av Ascom Unite. Diane Ran, som er prosjektleder hos MST, forklarer: “Under bygging av det nye sykehuset og enhetene for oppsøkende virksomhet, ville vi ha en sentral kommunikasjonsplattform som kunne fordele alle kritiske alarmer. Dessuten måtte plattformen være brukervennlig, fleksibel, driftsikker og lett å skalere.”

MST valgte også Ascom Myco smarttelefoner, et håndsett som er spesialutviklet til bruk i krevende pleiemiljøer. Fordi Ascom Myco og alle leverandøruavhengige systemene inngår i den sentrale Ascom Unite-plattformen, kan MST prioritere hver melding eller alarm, og via Ascom Myco sikre at korrekt informasjon kommer til rett person på rett sted. Denne sømløse mobile informasjonsflyten kan optimalisere klinisk arbeidsflyt, og frigjøre tid for mer personlig kontakt mellom pleier og pasient.

“Vi er selvfølgelig meget glade for at MST har valgt Ascom Unite kommunikasjonsplattform”, sier Harry Wassens, Sales Director i Ascom Benelux. “MST viser løsningens mange integrasjonmuligheter og hvordan ulike enkeltkomponenter kan forsterke hverandre.”

Wassens understreker også Ascoms kontinuerlige samarbeid med MST. “Vi er mer enn en teknologipartner. Vi har og vil fortsette med å ha, en rolle på stedet med å støtte utviklingen av dette imponerende sykehuskomplekset.”

Om Ascom

Ascom er en global løsningsleverandør av IKT-tjenester til helsesektoren. Ascoms visjon er å redusere informasjonsbrister for å skape best mulig beslutningsgrunnlag, uavhengig av tid og sted. Ascom leverer virksomhetskritiske sanntidsløsninger for mobile, ad hoc- og tidskritiske miljøer. Selskapets unike produkt- og løsningsportefølje og programvarearkitektur gjør det mulig å integrere mobile enheter, og skape løsninger som gir smidig, effektiv arbeidsflyt i helsesektoren, industrien, og innen sikkerhet og detaljhandel.

Ascoms hovedkvarter ligger sveitsiske Baar. Selskapet har datterselskaper i 15 land og en arbeidsstyrke på ca. 1300 medarbeidere over hele verden. Ascoms registrerte aksjer (ASCN) er notert på SIX Swiss Exchange i Zürich. Finn mer informasjon på www.ascom.no.

Ascom Wireless Solutions
Marja Nieboer