Større hollandsk hospital vælger kommunikationsløsning fra Ascom

GOTEBORG, Sweden--()--Medisch Spectrum Twente (MST), som er et nyt hospital med 670 senge i den hollandske by Enschede, har valgt Ascom Unite som kommunikationsplatform. Ascom Unite integrerer og styrer en lang række af hospitalets kommunikationssystemer herunder patientkald og kritiske alarmer.

Integration og central systemstyring er de primære årsager til, at MST valgte Ascom Unite. Diane Ran, projektleder på MST, forklarer: “Overvejelserne om en central kommunikationsplatform til håndtering af alle kritiske alarmer begyndte allerede under bygningen af det nye hospital og de tilhørende faciliteter. Platformen skulle være brugervenlig, fleksibel, pålidelig og nem at skalere.”

MST valgte også Ascom Myco, en smartphone der er specielt designet til brug i sundhedssektoren. Eftersom Ascom Myco og alle de leverandøruafhængige kildesystemer indgår i Ascom Unite platformen, kan MST prioritere alle beskeder og alarmer og via Ascom Myco sikre, at den rette information sendes til det rette personale på rette sted. Det smidige, mobile informationsflow er med til at optimere kliniske arbejdsgange, så der kan frigøres mere tid til patientkontakt.

“Vi er meget glade for, at MST har valgt Ascom Unite som kommunikationsplatform. MST er et levende eksempel på løsningens mange integrationsmuligheder og viser, hvordan forskellige individuelle komponenter kan styrke hinanden,” siger Harry Wassens, salgsdirektør i Ascom Benelux.

Wassens understreger også Ascoms fortsatte engagement på MST. “Vi er mere end blot en teknologipartner. Vi spiller og vil fortsat spille en aktiv rolle på MST, hvor vi hjælper med at understøtte udviklingen af dette fantastiske hospital,” siger han.

Om Ascom

Ascom er en global leverandør af løsninger med fokus på ICT og mobile workflowløsninger i sundhedssektoren. Det er Ascoms vision at lukke hullerne i den digitale information med henblik på at skabe det bedste beslutningsgrundlag - når som helst og hvor som helst. Ascom ønsker at levere forretningskritiske realtidsløsninger til stærkt mobile, ad-hoc og tidsfølsomme miljøer. Virksomhedens unikke produkt- og løsningsportfolio og softwarearkitektur gør det muligt at integrere mobile enheder og skabe løsninger, der giver smidige, effektive workflows i både sundhedssektoren, industri-, sikkerheds- og detailsektoren.

Ascoms hovedsæde ligger i Baar i Schweiz. Virksomheden har datterselskaber i 15 lande og beskæftiger ca. 1.300 medarbejdere verden over. Ascom (ASCN) er noteret på SIX Swiss Exchange i Zürich. Find flere oplysninger om Ascom på www.ascom.dk.

Ascom Wireless Solutions
Marja Nieboer