Op ESMO 2016 gepresenteerde gegevens bewijzen dat XTANDITM▼ (enzalutamide) periode van PSA-progressie tegen gevorderde prostaatkanker significant verlengt

CHERTSEY, Engeland--()--Astellas Pharma Europe Ltd., een dochteronderneming van Astellas Pharma Inc. in Tokyo, heeft vandaag bekendgemaakt dat nieuwe onderzoeksgegevens opnieuw onderschrijven dat XTAMDITM▼ (enzalutamide) zorgt voor verlengde progressie van prostaatspecifiek antigeen (PSA) bij mannen die lijden aan vergevorderde prostaatkanker. Het onderzoek bewijst dat enzulatimide, vergeleken met een placebo, effectief is voor de behandeling van Aziatische mannen. De gegevens zijn gepresenteerd op het congres van de European Society for Medical Oncology (ESMO), dat van 7 tot 11 oktober plaatsvindt in Kopenhagen.

De resultaten van een vergelijking tussen enzalutamide en een placebo bij de behandeling 409 patiënten uit China, Zuid-Korea, Taiwan en Hongkong met asymptomatische en mild symptomatische gevorderde prostaatkanker na androgeen-onderdrukkende therapie, wezen uit dat enzalutamide de periode van PSA-progressie significant verlengde (respectievelijk 7,46 maanden tegenover 2.86 maanden, HR* 0,36; 95% CI 0.27**, 0,5; P<0.0001))

Astellas Corporate Communications
AJ Knowles, +44 (0)7775 113515