Zymergen haalt 130 miljoen dollar op met investeringsronde B, aangevoerd door SoftBank

EMERYVILLE, Californië--()--Zymergen, een technologiebedrijf dat de kracht van biologie ontsluit, heeft vandaag bekendgemaakt dat het 130 miljoen dollar heeft opgehaald met een nieuwe financieringsronde (serie B). SoftBank Group voerde de investeringsronde aan. Daarnaast nam voormalig hoofdinvesteerder Data Collective (DCVC) deel aan de ronde, naast terugkerende financiers True Ventures, AME Cloud Ventures, DFJ, Innovation Endeavors, Obvious Ventures en Two Sigma Ventures. Nieuwe investeerders zijn Iconiq Capital, Prelude Ventures en Tao Capital Partners.

Zymergen heeft twee nieuwe leden aan zijn raad van bestuur toegevoegd: voormalig Amerikaans minister van energie en Nobelprijswinnaar David Chu en algemeen directeur van SoftBank Group International Deep Nishar, voorheen senior bestuurder bij Google en LinkedIn.

Zymergen
Anna Osterlind