Neo Chemicals & Oxides Europe wint het ongeldig verklaren door de Duitse rechtbank van de octrooiaanspraak van Solvay

TORONTO--()--Neo Chemicals & Oxides Europe LTD. (“Neo”, “het bedrijf”), dat een groot assortiment lichte en zware producten uit zeldzame grondstoffen produceert en distribueert, heeft vandaag de positieve uitkomst in de Duitse federale rechtbank voor Octrooizaken in München op 26 september jongstleden bekendgemaakt die betrekking had op een aantal octrooiaanspraken van Solvay om de productsamenstelling in octrooinummer EP0605274 ongeldig te laten verklaren. Solvay heeft het recht om tegen de uitspraak in beroep te gaan.

Solvay had eerder Neo gedagvaard in de Duitse rechtbank van Düsseldorf voor inbreuk op de octrooiaanspraken in EP0605274, die nu in eerste instantie ongeldig zijn verklaard in Duitsland, en verkreeg een vonnis van inbreuk, waartegen Neo in beroep is gegaan. Op basis van het vonnis van de Duitse federale rechtbank die bepaalde octrooiaanspraken toebehorend aan het in Brussel gevestigde bedrijf Solvay en de hierbij aangesloten bedrijven, Rhodia Operations en Rhodia Chimie, ongeldig verklaarde, heeft Neo bij het hof van Düsseldorf een schorsing aangevraagd van het rechtsgeding voor het opleggen van de schendingsuitspraak die verband houdt met EP0605274.

Neo is een onderdeel van Neo Performance Materials, wereldwijd een leider in zeldzame grondstoffen en andere geavanceerde materialen.

Over Neo Performance Materials

Neo Performance Materials is een toonaangevende leverancier van geavanceerde materialen die gebruikt worden in een groot aantal technologische toepassingen in veel sectoren, waaronder consumentenelektronica, glasvezelnetwerken, hybride en elektrische voertuigen, en technologieën voor schone energie. Met de allernieuwste voorzieningen voor verwerking en scheiding in Europa en Azië, helpt het bedrijf klanten het risico te spreiden om materialen slechts uit één land te onttrekken. Het bedrijf, dat uit drie bedrijfssegmenten bestaat: Neo Chemicals and Oxides, Neo Magnequench, en Neo Rare Metals, houdt zich bezig met de productie, de verwerking en de ontwikkeling van zeldzame grondstoffen en op zirkonium gebaseerde materialen; magnetische poeders; en zeldzame metalen.

Het hoofdkantoor van Neo Performance Materials is gevestigd in Toronto, Ontario, Canada; met bijkantoren in Greenwood Village, Colorado, VS; en Beijing, China. Het bedrijf opereert wereldwijd met verkopen en productie in de volgende 10 landen: Japan, China, Thailand, Estonië, Singapore, Duitsland, Verenigd Koninkrijk, Canada, Verenigde Staten, en Zuid-Korea. Ga voor meer informatie naar www.neomaterials.com.

Abernathy MacGregor
Rivian Bell, rlb@abmac.com