Dole koopt fruitgaarden van TucFrut in Chili

WESTLAKE VILLAGE, Californië--()--Dole Food Company maakt bekend de plantages en verpakkingsvestigingen van TucFrut in de Chileense regio’s Molina en Linares te hebben gekocht. Het onderdeel van TucFrut ligt 140 mijl ten zuiden van Santiago en bestaat uit vijf verschillende fruitgaarden van meer dan duizend hectare. De fruitgaarden bestrijken meer dan 660 hectare en produceren op dit moment appels, bosbessen, kiwi’s.

“Met de aankoop van TucFrut versterken we onze leiderspositie van Doles Chileense onderdelen voor de export van hardfruit en verschillende fruitsoorten”, zei Johan Linden, president en operationeel topman van Dole Food Company. “Dole Chile is sinds de jaren ’80 een succesverhaal, dankzij de toevoer van onze kwekers en een wereldwijde distributie onder de vlag van Dole.”

US Contact:
Dole Food Company, Inc.