Primex dient aanvraag marktvergunning in voor pediatrische pijnstiller

ZUG, Zwitserland--()--Het Zwitserse bedrijf Primex Pharmaceuticals AG kondigt aan dat het een aanvraag van een marktvergunning (MAA) in de Europese Unie heeft ingediend voor ADV6209 als milde pijnstiller voor kinderen van een halfjaar tot 17 jaar oud. De pijnstiller is bedoeld voor therapeutische of diagnostische procedures, zoals pre-medicatie voorafgaand aan anesthesie.

Primex, dat samenwerkt met Advicenne, heeft de MAA via een decentrale procedure ingediend. De Franse Nationale Autoriteit voor de Veiligheid van Medicijnen en Geneeskundige Producten treedt namens andere betrokken lidstaten op op als referent-lidstaat. De andere betrokken lidstaten zijn onder meer het Verenigd Koninkrijk, Italië, Nederland en Finland.

Primex Pharmaceuticals
Mr Kari Sarvanto, President