Cognitief programma Amelia van IPsoft krijgt pioniersrol bij SEB

Loading media player...

SEB, one of Sweden's largest banks, is the first brand in global banking to adopt IPsoft's cognitive technology platform, Amelia. Today, Amelia provides IT helpdesk services to SEB's 15,000 employees as a virtual helpdesk agent. Based on the success of the internal implementation, SEB will deploy Amelia externally to enhance service for the bank's 1 million customers by year's end.

STOCKHOLM--()--IPsoft heeft vandaag bekendgemaakt dat een van de grootste banken van Zweden, SEB, Amelia rond de jaarwisseling integreert in zijn klantenservice-activiteiten. De Zweedse bank is daarmee het eerste bedrijf in de sector dat deze cognitieve technologie van IPsoft in de armen sluit. Dit gebeurt om miljoenen Zweedse klanten een verbeterde klantervaring te leveren in de lokale taal. Met de beslissing Amelia op te nemen in het front-office, bouwt de bank voort op de geslaagde eerste fase van de implementatie in een interne it-servicedesk, ter ondersteuning van de 15.000 werknemers van SEB.

SEB
Laurence Westerlund, +4687638627