Ra Medical Systems krijgt Europees fiat voor verkoop atherectomiesysteem DABRA en fototherapie met Pharos-laser

CARLSBAD, Calif.--()--Ra Medical Systems, Inc., een niet-beursgenoteerd bedrijf in medische apparatuur dat excimer-laserbehandelingen van cardiovasculaire en dermatologische ziekten ontwikkelt, kondigt aan dat het een CE-markering heeft gekregen voor zijn atherectomiesysteem DABRA met catheter en de excimer-laser Pharos voor de behandeling van psoriasis, vitiligo en andere huidaandoeningen. Dankzij deze goedkeuring mogen de apparaten verkocht worden in de Europese Unie en alle landen die de CE-markering erkennen.

Ziekten aan het perifere vaatstelsel worden gekenmerkt door een vernauwing van de perifere slagaders, wat leidt tot een beperkte bloedtoevoer naar de buik, de benen, armen en het hoofd. Deze aandoeningen lijken wat betreft de oorsprong en wereldwijde verspreiding¬†op ischemische hartklachten. In 2015 beraamde de American Heart Association dat circa 200 miljoen mensen aan ziekten aan het perifere vaatstelsel lijden. Atherectomie is de verwijdering van de plaque uit de aders van mensen met perifere vaatziekten op minimaal invasieve wijze. Het verschilt van angioplastiek, waarbij de plaque niet wordt verwijderd. De methode wordt vaak vergoed omdat atherectomie pati√ęnten veel voordelen biedt. Technavio schreef onlangs dat atherectomie door de gunstige vergoedingsbereidheid tot 2020 jaarlijks toeneemt met 6 procent.

Ra Medical Systems
Jeffrey Kraws, President