CYNORA bereikt nieuwe mijlpaal in efficiëntie en stabiliteit van blauwe TADF voor OLEDS

BRUCHSAL, Duitsland--()--CYNORA, CYNORA, leider in blauwe TADF-materialen (TADF: thermally activated delayed fluorescence), heeft nieuwe materiaalklassen ontwikkeld die een grote efficiëntie combineren met een lange levensduur voor uitstraling van blauw licht. Met deze nieuwe verworvenheden loopt het bedrijf op schema voor tegemoetkoming aan de behoeften van de OLED-industrie.

Eerder dit jaar, in mei 2016, ontwikkelde CYNORA twee systemen voor blauw licht. Eén systeem was zeer efficiënt en het ander had een lange levensloop. In de afgelopen zes maanden heeft CYNORA aanzienlijke vooruitgang geboekt door efficiëntie met een lange levensduur te combineren in een enkel blauwlichtsysteem. In een OLED-apparaat behaalt het nieuwe blauwe materiaal een EQE (externe quantumopbrengst) van 14 procent en een levensduur van 420 uur (LT80, bij 500 cd/m 2, λ < 480 nm). Met deze prestatie heeft CYNORA aangetoond dat blauwe TADF-materialen snel voldoen aan specificaties voor OLED-schermen.

CYNORA
Joanna Wrzeszcz