TransEnterix kondigt eerste radicale hysterectomie met operatierobot Senhance™ aan

RESEARCH TRIANGLE PARK, N.C.--()--TransEnterix, Inc., een bedrijf in medische apparatuur dat met behulp van robotica minimaal invasieve operaties wil verbeteren, heeft vandaag bekendgemaakt dat gynaecologisch chirurg Salvatore Gueli Alletti de eerste radicale hysterectomie tegen baarmoederhalskanker heeft uitgevoerd met de operatierobot Senhance. Alletti werkt voor de Fondazione Policlinico Universitario Agostino Gemelli, als lid van het team van hoogleraar Giovanni Scambia.

“Dit is een belangrijke ontwikkeling op vlak van minimaal invasieve chirurgie. Senhance werd met succes gebruikt voor een radicale hysterectomie met bilaterale lymfadenectomie in de pelvis”, zei Gueli Alletti. “Dit is een veelomvattende oncologische operatie, en de precisie, aansturing van de camera, ergonomie en haptische eigenschappen van het systeem boden belangrijke voordelen voor een veilige en effectieve operatie. Ik ben ervan overtuigd dat Senhance een veelbelovende technologie voor complexe gynaecologische oncologie is.”

For TransEnterix, Inc.
Investor Contact: