MobileMedia Ideas wint rechtszaak tegen Apple

CHEVY CHASE, Maryland--()--MobileMedia Ideas LLC maakt met groot genoegen bekend dat de rechtbank van het district Delaware heeft geoordeeld dat de iPhone 3G, 3GS en 4 inbreuk maken op het patent op gedempte telefoonoproepen (Re 39.231) van MobileMedia Ideas. Het bedrijf krijgt een schadevergoeding van 3 miljoen dollar. De rechtszaak ging niet over de iPhone 4S/5C/5S en 6/6 Plus, waarover de het proces nog loopt. Het bewuste patent is in 1994 ingediend door Sony Corporation, pionier in mobiele technologie en andere consumentelektronica, en maakt nu deel uit van de patentportefeuille waarvoor MobileMedia Ideas licenties verkoopt.

Ceo en president van MobileMedia Larry Horn zei: “We danken de jury voor haar harde werk. Deze zaak had echter vermeden moeten worden door de aankoop van een licentie. Het verdienmodel van MobileMedia Ideas is gebaseerd op redelijke licenties voor een waardevolle portefeuille met belangrijke uitvindingen die veel worden gebruikt voor mobiele telefoons en andere draagbare producten. Apple is nog altijd welkom om bij ons een licentie aan te schaffen en het intellectueel eigendom van anderen te respecteren.”

MobileMedia Ideas LLC
Tom O’Reilly, 303-200-1710