Over 1,36 milliarder US dollar går til SMB globalt i forbindelse med Expo 2020 Dubai

Denne viktige kunngjøringen bygger på eksisterende forsøk på å forbedre integreringen av SMB i forsyningskjeden i forbindelse med Expo 2020 Dubai. Det enorme arrangementet vil påvirke internasjonalt næringsliv positivt

THE COLLABORATIVE ENTREPRENEURSHIP SUMMIT (Photo: ME NewsWire)

???pagination.previous??? ???pagination.next???

DUBAI, De forente arabiske emirater--()--Expo 2020 Dubai – den første verdensutstillingen som arrangeres i området Midtøsten, Afrika og Sør-Asia (MEASA-regionen) – har kunngjort at 20 % av utstillingens totale direkte og indirekte kostnader skal komme små og mellomstore, lokale og internasjonale, bedrifter til gode. Utgangsbeløpet er 1,36 milliarder amerikanske dollar.

Denne kunngjøringen er det siste av en rekke SMB-fokuserte, driftsmessige og tradisjonsbyggende tiltak som har dukket opp som følge av Expo 2020 Dubais tro på den viktige rollen som både lokale og internasjonale SMB kan spille med tanke på å bidra med leveranser for å sikre en eksepsjonell verdensutstilling.

Tidligere denne måneden møttes lederne i G20-landene for å diskutere behovet for å åpne for større vekst for SMB globalt. Spesielt i fremvoksende markeder kan SMB spille en betydelig rolle og bidra til opptil 45 % av sysselsettingen og 33 % av BNP.

For Samarbeidsrådet for de arabiske statene i Gulfen (GCC) er SMB et redskap for økonomisk modernisering og diversifisering, og alle regionale regjeringer har lansert programmer for å støtte SMB. I De forente arabiske emirater utgjør SMB nesten 94 % av alle operative selskaper, og 400 000 SMB bidrar til 60 % av BNP – et tall som man forventer vil øke til 70 % i 2021.

Styrking av SMB er et strategisk valg for regjeringen i De forente arabiske emirater, og målet er en endring mot en kunnskapsbasert økonomi. Myndighetene arbeider hardt for å styrke SMB-sektoren, blant annet ved å tilby ekstra støttestrukturer og insentiver.

Under Expo 2020 vil Dubais strategi for styrking av SMB utgjøre en del av arven etter mega-arrangementet både for De forente arabiske emirater og regionen rundt. For eksempel har organisasjonens e-innkjøpsportal 6200 registrerte leverandører fra hele verden – derav over 2400 SMB – og av i alt nesten 800 kontrakter har 320 gått til SMB per i dag.

Med de store mulighetene som antall SMB har til å øke som et direkte resultat av dette initiativet, oppfordrer vi alle interesserte selgere og leverandører til å registrere seg i e-innkjøpsportalen til Expo 2020 Dubai [https://esource.expo2020dubai.ae].

*Kilde: ME NewsWire

Expo 2020 Dubai