Quintiq en Wereldvoedselprogramma: samenwerking voor een wereld zonder honger

‘S-HERTOGENBOSCH, Nederland--()--Quintiq en het Wereldvoedselprogramma (WFP) van de Verenigde Naties hebben vandaag aangekondigd samen te werken aan de optimalisatie van de distributieketen voor humanitaire hulp van het WFP. Quintiq is een bedrijf van Dassault Systèmes en internationaal leider in optimalisatie en planning van distributieketens.

Het in 1961 opgerichte WFP is ‘s werelds grootste humanitaire organisatie, die wereldwijd strijdt tegen honger. Ieder jaar helpt WFP circa 80 miljoen mensen in tachtig landen met voedselhulp en financiële middelen. WFP heeft ongeveer 15.200 werknemers, van wie veel mensen in afgelegen gebieden werken voor directe hulp aan de kwetsbaarste gemeenschappen. Dagelijks werkt het WFP met gemiddeld 70 vliegtuigen, 40 verschepingen en 5000 vrachtwagens. WFP werkt ook samen met winkeliers, financieel dienstverleners en andere lokale partners voor de levering van vouchers voor geld en voedsel.

North America enquiries
Racepoint Group