ABB verkoopt kabeldivisie aan NKT Cables

ZURICH--()--NKT Cables koopt het bedrijfsonderdeel voor hoogspanningskabels van ABB voor een totaalprijs van 836 miljoen euro (934 miljoen dollar). Hoogspanningskabels zijn cruciaal voor duurzame energienetwerken en geleiden grote hoeveelheden elektriciteit over grote afstand. Het bedrijf maakte deel uit van de ABB-divisie Power Grids, die momenteel een strategische reorganisatie ondergaat.

NKT Cables ontwerpt, maakt en levert elektriciteitskabels voor het lichtnet, het middenspanningsnet en het hoogspanningsnet. Het gaat daarbij voornamelijk om wisselstroom. NKT Cables heeft grote productiefaciliteiten in Europa en China, salesvestigingen over de hele wereld en circa 3200 werknemers. De jaaromzet van 2015 was 1,2 miljard euro.

ABB Group
Saswato Das,