Quanergy haalt 90 miljoen dollar op in serie-B-financieringsronde

SUNNYVALE, Calif.--()--Quanergy Systems, Inc., een toonaangevende aanbieder van solid-state LiDAR-sensoren en intelligente waarnemingssystemen, heeft vandaag bekendgemaakt dat het 90 miljoen dollar heeft opgehaald in een financieringsronde, bij een waardetaxatie van 1 miljard dollar. Sensata Technologies (NYSE:ST), Delphi Automotive (NYSE:DLPH), Samsung Ventures, Motus Ventures en GP Capital namen deel aan de investeringsronde. Dankzij de investeringen zijn de financiƫle middelen van het bedrijf gestegen tot 150 miljoen dollar.

Quanergy is voornemens de investeringen te gebruiken en het gewicht van zijn aanzienlijke intellectuele eigendom in te zetten om samen met partners de productie van solid-state LiDAR-sensoren op te voeren. Deze sensoren maken gebruik van standaardprocessen voor de productie van halfgeleiders en hebben op macroschaal noch op microschaal bewegende delen. Dit zorgt voor lagere kosten, een grotere betrouwbaarheid, superieure prestaties, een grotere capaciteit, een kleiner formaat en lager gewicht in vergelijking met traditionele, mechanische sensoren, die ook wel hybride solid-state sensoren worden genoemd.

Quanergy Systems, Inc.
Ann Gargiulo, +1-408-245-9500