Schlumberger kondigt tweedekwartaalcijfers 2016 aan

LONDON--()--Schlumberger Limited (NYSE:SLB) maakte vandaag de tweedekwartaalcijfers van 2016 bekend.

Voorzitter en CEO Paal Kibsgaard van Schlumberger zei: ”In het tweede kwartaal verslechterden de marktcondities verder in de meeste delen van onze wereldwijde activiteiten, maar ondanks de aanhoudende tegenwind lijken we nu de bodem van de cyclus te hebben bereikt. Terwijl wij door deze uitdagende omstandigheden bleven navigeren, behaalden wij opnieuw een robuuste operationele winst voor belastingen, operationele marge en vrije kasstroom. Deze prestatie was het resultaat van onze sterke uitvoering en ging, in sommige gevallen, ten koste van de omzet omdat wij onze focus begonnen te verleggen naar herstel van onze prijsstelling en een opwaardering van onze contractenportefeuille.’’

Schlumberger Limited
Simon Farrant – Schlumberger Limited, Vice President of Investor Relations