Hasbro koopt animatiestudio Boulder Media

PAWTUCKET, R.I.--()--Hasbro, Inc. heeft vandaag bekendgemaakt dat het Boulder Media, een meermaals bekroond, Iers animatiebedrijf uit Dublin, heeft verworven. Boulder heeft uiteenlopende, prijswinnende series geproduceerd voor Cartoon Network, Nickelodeon, Disney en de BBC. Als dochteronderneming blijft Boulder animatieseries produceren voor derden, maar werkt het ook aan animatieprojecten voor de bekendste merken van Hasbro. De voorwaarden voor de transactie, die op 13 juli 2016 is afgerond, zijn niet bekendgemaakt.

“Bij Hasbro bouwen we onze merken uit door verhalen te vertellen. Tegenwoordig vertellen we rijkere verhalen via meer platforms dan ooit tevoren”, zei Brian Goldner, bestuursvoorzitter, president en ceo. “We herontdekken ook traditionele vormen van animatieproductie, zowel op creatief als financieel vlak. Met Boulder leveren we animaties van de hoogste kwaliteit, die ons publiek meevoeren met diepgaande verhaallijnen en geweldige personages op een zeer kostenefficiënte manier.”

Press Contact:
Julie Duffy, 401-727-5931