Investeren in medicijnen tegen kanker: GE klaar om industrialisatie van celtherapieën te leiden na overname Biosafe Group SA

CHALFONT ST GILES, Engeland--()--GE Healthcare heeft Biosafe Group SA gekocht, een leverancier van integrale systemen voor de biologische verwerking van cellen voor het snel groeiende veld van celtherapieën en regeneratieve geneeskunde. De prijs voor de aankoop is niet bekendgemaakt. De overname van Biosafe vergroot GE Healthcares ecosysteem van producten, oplossingen en diensten voor klanten uit de celtherapie. Daarnaast verlegt deze stap de technologische reikwijdte van GE naar een aantal nieuwe therapieën en cellen.

Celtherapieën veranderen in hoog tempo de geneeskunde, doordat ze levensreddende en mogelijk genezende behandelmethodes voor veel van ‘s werelds meest problematische ziekten leveren, vooral kanker. De markt voor oncologische celtherapieën heeft in 2030 naar verwachting een waarde van 30 miljard dollar1. Aan het einde van 2015 liepen klinische onderzoeken naar zeshonderd therapieën die in potentie levens kunnen veranderen2.

1 http://www.centerwatch.com/news-online/2015/10/23/t-cell-immunotherapy-market-may-be-worth-30b-by-2030/

2 Alliance for Regenerative Medicine Q1 Data Report 2016 http://alliancerm.org/page/arm-data-reports#

GE Healthcare
Erin Bryant