Reproducties van bijzondere manuscripten uit Vaticaan voor projectdonors

Vergilius Vaticanus, Folio XXIIr, Creusa trying to detain Aeneas from the battle, 4th cent.

TOKYO & ROME--()--De Vaticaanse Bibliotheek, Digita Vaticana, NTT DATA Corporation en Canon Inc. zijn overeengekomen dat ze speciale, waarheidsgetrouwe reproducties van zeldzame, 1600 jaar oude manuscripten schenken aan de eerste tweehonderd personen of organisaties die 500 euro of meer doneren aan een lopend digitaliseringsproject van manuscripten in de Vaticaanse bibliotheek. De digitale archivering gebeurt met behulp van technologie van NTT DATA. De reproducties geven de eigenaren het idee te kijken naar het originele meesterwerk. De donaties zijn voor Digita Vaticana (www.digitavaticana.org), een non-profitorganisatie die geld ophaalt voor het digitaliseringsproject van de Biblioteca Apostolica Vaticana. Vanaf vandaag kunnen geldschieters een door de bibliotheek gecertificeerde reproductie reserveren met een donatie. Digita Vaticana overhandigt dit speciale geschenk in september.

Media inquiries
NTT DATA Corporation