IFM Therapeutics haalt 27 miljoen dollar op met serie A-investeringsronde onder leiding van Atlas Venture en Abingworth

CAMBRIDGE, Mass.--()--IFM Therapeutics, een biofarmaceutisch bedrijf dat werkt aan een portfolio van unieke kleine moleculen die zijn gericht op het aangeboren immuunsysteem, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn Serie A-financieringsronde is afgesloten op 27 miljoen dollar. Atlas Venture en Abingworth leidden de financieringsronde, waaraan Novartis ook deelnam. Samenhangend met de deze financieringsronde zijn Jean-François Formela en Vincent Miles, respectievelijk vennoten van Atlas en Abingworth, toegetreden tot de raad van bestuur van IFM, waarvan Gary D. Glick ceo is. Formela is aangesteld als voorzitter van de raad van bestuur.

IFM Therapeutics, opgericht als onderdeel van een ontwikkelingsprogramma van Atlas Venture, ontwikkelt modulatoren die het aangeboren afweersysteem versterken voor de behandeling van kanker, of bepaalde immuunreacties bij ontstekingsziekten juist afzwakken. Het bedrijf gebruikt de opbrengst van de investeringsronde om zijn portfolio uit te breiden en verder te ontwikkelen. Zo begint IFM met de klinische ontwikkeling van zijn verst gevorderde productkandidaat, een selectieve activator van een nieuw doelwit voor de behandeling van solide tumoren.

IFM Therapeutics
Jim Hampe, 781-267-4858