Telenet viert zes jaar gebruik van Scality RING zonder downtime

Telenet heeft met Scality zijn capactiteit via meerdere generaties hardware opgeschaald tot 25 de oorspronkelijke capaciteit en heeft volledige hardwarevrijheid ervaren

SAN FRANCISCO--()--Scality, de opslag die digitaal zakendoen mogelijk maakt, kondigt vandaag een nieuwe mijlpaal aan in de langdurige relatie met klant Telenet, de toonaangevende media- en telecommunicatieprovider in België, en het eerste bedrijf dat gebruikmaakt van het softwaregebaseerde opslagplaform van Scality, de RING, waarvan in juni 2016 versie 6.0 uitgekomen is. Na meer dan vijf jaar van snelle bedrijfsgroei, waarin Telenet is opgeschaald tot 25 keer zijn oorspronkelijke capaciteit, maakt het bedrijf bekend dat het sinds de implementatie 100 procent betrouwbaarheid en geen downtime heeft gekend.

Zoals de meeste grote telecombedrijven in de wereld zag Telenet zich voor de taak gesteld om zijn voornamelijk op hardware gebaseerde infrastructuur om te vormen naar een digitaal bedrijf. Gedurende een periode van vijf jaar breidde het bedrijf uit met internet- en breedbanddiensten, interactieve digitale televisie, vaste en mobiele spraakdiensten en e-maildiensten. Na een paar jaar e-mail te hebben aangeboden, leidde de noodzaak om de concurrentie voor te blijven door grotere mailboxen (tot 5 GB) aan te bieden, tot een nieuwe benadering van het opslagvraagstuk. Met de Scality RING kon het bedrijf nieuwe hardware implementeren die zijn snelle groei zou ondersteunen, terwijl zijn data beschermd en beschikbaar bleven. Klanten van Scality kunnen bij de implementatie en in de loop van de tijd de optimale hardware kiezen, zonder aan specifieke hardware gebonden te zijn, zonder hardwarecertificering en zonder de kosten en risico's van datamigratie.

“De RING biedt ons enorme schaalbaarheid en vermindert de risico’s van opslaggroei,” zegt Bart Provoost, Manager Netwerkapplicaties en Services bij Telenet. “Doordat ons bedrijf is getransformeerd en ons gebruikersbestand is gegroeid, is onze behoefte aan opslagcapaciteit exponentieel toegenomen. Maar voor het opschalen is geen onderhoudsperiode of downtime nodig geweest. Doordat wij de RING gebruiken, zijn onze data beschermd door de RING-software en totaal niet beperkt door hardware, zodat het gewoon een kwestie was van servers toevoegen en verwijderen. Wij hebben geen enkel risico gehad op het onderbreken of verstoren van de dienstverlening, en onze klantentevredenheid is geen enkele keer in het geding geweest.”

De Scality RING kan opslag naadloos opschalen om de bedrijfsgroei te volgen. Sinds de implementatie van de RING in 2010 heeft Telenet opgeschaald van 144 tetrabyte naar meer dan 2,7 petabyte, 5 generaties servers gebruikt en maar liefst drie generaties servers tegelijkertijd in een RING-systeem gedraaid.

De RING is volledig agnostisch, wat wil zeggen dat het op alle hardware kan draaien die gebruikmaakt van standaard x86. Scality heeft momenteel partnerschappen of referentie-architecturen met alle grote hardwarefabrikanten, waaronder Cisco, Dell, Hewlett-Packard Enterprise (HPE), Seagate en SuperMicro. Klanten kunnen ook servers van verschillende fabrikanten en hardware van verschillende generaties combineren.

“Het is niet alleen passend, maar ook een duidelijk bewijs van de betrouwbaarheid van de Scality RING, dat onze allereerste klant geen downtime heeft gehad sinds de implementatie. De shared-nothing, gedistribueerde architectuur van de RING, de geografische databescherming en het zelfherstel bieden 100 procent betrouwbaarheid met minimale tussenkomst, waarvan de voordelen onder andere carrier-grade serviceniveaus en een grotere tevredenheid van eindklanten zijn,” zegt Erwan Menard, President en COO van Scality. “De mogelijkheid van de RING om klanten hun hardware te laten kiezen, verlaagt bovendien de aankoop- en operationele kosten aanzienlijk, vergroot de flexibiliteit van de implementatie en maakt cloudeconomie mogelijk. En met de onlangs geïntroduceerde RING versie 6 hebben we de mogelijkheid toegevoegd bedrijfsproductie-implementaties op basis van S3-applicaties mogelijk te maken."

Aanverwante persberichten, multimedia en links:

Over Scality

Scality, wereldleider op het gebied van objectopslag, overbrugt de kloof tussen applicatieleveranciers, fabrikanten van hardware volgens branchestandaarden en uw vereisten op het gebied van opslag, duurzaamheid, kosten en prestaties. Met onze op software gebaseerde opslag-RING kunt u miljarden objecten, zelfs van de grootte van petabytes, opslaan en benaderen door middel van standaard x86 hardware die voldoet aan de hoogste eisen van digitale business en applicaties. Wij munten uit in het leveren van opslag voor het servicegerichte publiek en private clouds, en met ruim 800 miljard objecten, bieden wij diensten aan meer dan 500 miljoen eindklanten wereldwijd. Onze klanten kunnen een TCO-reductie van tot 90% verwachten ten opzichte van oude opslagsystemen. Scality heeft haar hoofdkantoor in San Francisco en kantoren over de hele wereld. Probeer de Scality RING vandaag:http://www.scality.com/free

Volg ons op Twitter @scality en bezoek ons op www.scality.com voor meer informatie.

Scality
Leo Leung, +1-650-356-8524