Altice voltooit aankoop Cablevision Systems Corporation

Dexter Goei, President, Altice N.V., and Chairman and Chief Executive Officer, Altice USA (left) Patrick Drahi, Founder and Controlling Shareholder of Altice (right).

NEW YORK--()--Altice (Euronext: ATC, ATCB) heeft vandaag bekendgemaakt dat het de overname heeft afgerond van Cablevision Systems Corporation, een toonaangevende verlener van communicatiediensten in New York. Cablevision vormt samen met Suddenlink Altice USA, de op drie na grootste operator in de Verenigde Staten, dat meer dan 4,6 miljoen klanten van Optimum en Suddenlink in twintig staten bedient.

Patrick Drahi, oprichter en meerderheidsaandeelhouder van Altice: “De voltooiing van de overname van Cablevision markeert een cruciale stap voor de ontwikkeling van Altice Group. Altice USA is een belangrijke pilaar voor ons bedrijf en een krachtig en dynamisch groeiplatform. We zijn erg blij met ons bedrijf in de Verenigde Staten en de kansen op deze markt. We versnellen onze investeringen in netwerken en bieden Amerikaanse klanten innovatieve producten en diensten, door gebruik te maken van onze internationale operationele expertise, schaal en bronnen. Ik wil ook graag de familie Dolan bedanken, omdat ze ons hun levenswerk Cablevision toevertrouwen, terwijl zij met veel bestuurstalent en pionierend rentmeesterschap een vooraanstaand kabelbedrijf in Amerika hebben opgezet.”

Arthur Dreyfuss, +41 79 946 49 31
arthur.dreyfuss@altice.net