Vier met ons de 20e verjaardag van #conext Connected Commerce Trade Show

LILLE, Frankrijk--()--Dit jaar zal #conext Connected Commerce Trade Show van 12 t/m 14 oktober professionals uit de wereldwijde handelsmarkt ontvangen voor de 20e editie in de Grand Palais van Lille. #conext biedt een unieke kans aan zo'n 10.000 bezoekers om grondig inzicht te verwerven in recente trends en innovaties met betrekking tot connected commerce door bestaande en toekomstige moeilijkheden — die relevant zijn voor alle vormen van handel — te onderzoeken en te analyseren aan de hand van vier hoofdthema's: data, handel, logistiek en klantrelaties. Op het evenement wordt elke dag aan een ander thema gewijd en voor elk thema zijn tal van toonaangevende vooruitziende experts, innovatieve starters en Franse en internationale sprekers uitgenodigd.
Als de belichaming van de Franse tech-industrie heeft #conext 2016 een aantal exclusieve evenementen op het programma staan, zoals de eerste Innovatieruimte die uniek is in Europa, de #conext Retail Tour gewijd aan de digitalisering van het verkooppunt, thematoespraken tijdens plenaire sessies, meer dan 120 conferenties en workshops, een ceremonie voor trofee- en prijsuitreiking, en een internationaal dorp dat in partnerschap met het SNCD en de FEDMA wordt opgezet.

#conext: inzicht in en analyse van veranderingen in connected commerce
“Een nieuw soort relatie tussen merken en consumenten is zich aan het ontwikkelen. Nu bedrijven hun klanten in toenemende mate centraal stellen, communiceren klanten meer dan ooit met hun favoriete merken via verschillende digitale kanalen. Daarom moeten merken nu verder evolueren van de aankoop- en klantenbehoudfase naar een geïntegreerde aanpak voor klantrelaties. Om op deze veranderende trend in te spelen, wil #conext een licht werpen op deze conversaties en ze analyseren.
Dit jaar zijn enkele van de hoofdaspecten van het evenement: dagthema's waardoor het evenement als geheel beter kan worden gewaardeerd; nog meer vergaderingen; een uitgebreid internationaal dorp dat mogelijk wordt gemaakt door het voortgezette partnerschap met het SNCD en de FEDMA; en een volledig herziene Retail Tour. #conext wil meer doen dan een handelsbeurs voor innovatie organiseren: het wil anticiperen op nieuwe evoluties in connected commerce en ze kunnen voorspellen, en tegelijk de nieuwste trends op het gebied analyseren.”

Didier Farge, President, #conext

3 DAGEN – 3 SPECIFIEKE THEMA'S

Elke dag wordt gewijd aan een specifiek thema. Voor elk thema zijn gerenommeerde gastsprekers en prominente experts uitgenodigd, en worden typische business cases toegelicht.

12 oktober – Innovatie in retail (digitalisering, omnichannel, IvD...)

13 oktober – Datadag: data in al hun vormen (big data, small data, data-driven marketing...)

14 oktober – Consumentendag (gebruikerservaring, reputatie, sociale betrokkenheid...)

DE EERSTE INNOVATIERUIMTE VAN EUROPA MET
STARTERS, HET MKB EN PROMINENTE RETAILERS

Een van de hoogtepunten van het evenement — en een belangrijke onderscheidende factor — is de Innovatieruimte van 600 vierkante meter die in verschillende zones is opgedeeld, waaronder:

The Connected Innovation Village, georganiseerd door Pôle Ubiquitaire – EuraTechnologies, met stands van zo'n 20 innovatieve starters gegroepeerd rond 4 thema's, namelijk Smart Shopping Solutions, Social Shopping, Digital Shopping en Innovation Lab met de CITC.

New Shopping Experience 2016, dat de aandacht vestigt op innovatieve trends en praktijken die de toekomst van retailing vorm zullen geven. Dit jaar zullen 16 projecten worden geselecteerd door PICOM (Pôle de Compétitivité des Industries du Commerce) voor verdere ontwikkeling door 18 innoverende bedrijven uit het MKB in samenwerking met 15 prominente retailketens en 3 onderzoekslaboratoria.

Espace Lab by CITC, dat een aantal innovatieve prototypes toont waarmee bezoekers de kans krijgen het Internet van de Dingen te testen en zelf te ervaren in een retailomgeving.

DE #CONEXT RETAIL TOUR:
VOOR DE LAATSTE TRENDS OP HET GEBIED VAN
IMPLEMENTATIES VAN CONNECTED-COMMERCE VERKOOPPUNTEN

Georganiseerd door Silab (Shopping Innovation Lab) — het eerste innovatiecentrum gericht op de retailervaring van de toekomst — de #conext Retail Tour zal de laatste trends in connected commerce, nieuwe concepten in retail en verschillende initiatieven voor de digitalisering van verkooppunten belichten.

Presse & Cie
Laetitia Munoz, Tel. 06 20 49 90 39