Experts roepen op tot nieuwe strategieën tegen diabetes bij obese patiënten

NORDERSTEDT, Duitsland--()--Ethicon, de dochteronderneming van Johnson & Johnson voor medische apparatuur, zet zich in voor een leidende rol bij het verlichten van de last die obesitas vormt voor zowel patiënten als zorgsystemen over de hele wereld. Dit doet Ethicon door de toegang te vergroten en de kritieke waarde van behandelingen aan te tonen.

Als groot voorstander van behandelingen op basis van bewijzen, is Ethicon blij met de publicatie van nieuw onderzoek waaruit mogelijk blijkt dat operaties een belangrijke rol kunnen spelen in de behandeling van patiënten met diabetes type 2. Nieuwe richtlijnen, die zijn gepubliceerd in DiabetesCare en zijn gepresenteerd op de Annual American Diabetes Association (ADA) Scientific Sessions, verklaren dat metabole chirurgie moet worden overwogen voor de behandeling van obese patiënten met diabetes type 2 bij wie hyperglykemie onvoldoende in toom wordt gehouden door levensstijl of optimale medische hulp. De richtlijnen kregen wereldwijd steun van 45 organisaties (30 medisch, 15 chirurgisch) op het moment van publicatie, waaronder de International Diabetes Federation, American Diabetes Association en Diabetes UK.

Ethicon Endo-Surgery (Europe) GmbH
Dawn Trail, +49 (0)6209 796 8906